Brev:
Det samme til morgenmad hverdag
26. juni 2018
Alder:
19 mdr.
Det samme til morgenmad hverdag
Hej Helen,
Min søn er nu knap 19 måneder og han vokser og tager på som han skal. Han spiser som udgangspunkt det vi servere for ham og han spiser for det meste ret godt.
Han har altid fået meget forskelligt også til morgenmad, vi har i flere måneder lavet et "rul" hvor han fik majs-, havre-, boghvede-, hirsegrød og øllebrød.
For et par måneder siden fik han mere interesse i vores morgenmad og vil konstant have det samme som os. Det er jo meget forståeligt og sådan set også fint nok.
Min bekymring er at han altid får det samme nu, havregryn med mælk.
Det er jo som udgangspunkt et fint morgenmadsmåltid - men jeg kan simpelthen ikke få ham til at spise andet nu.
Han vil ikke have andre typer grød - han vil gerne have brød mens ellers vil han bare gerne have "mere mælk" som han kalder det.
Er det noget vi skal arbejde på at ændre eller bare sige "det fungere pyt"? Jeg er ikke bekymret for selve måltidet men mere for om han i længden bliver træt af det. Jeg ved fra mig selv at jeg i en længere periode ikke ville have morgenmad som barn og det ente med at jeg kun villle spise lyst brød eller chokoflakes. Det vil jeg gerne undgå hvis muligt.
Med venlig hilsen
Kris